آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

تغذیه و رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان چه بخوریم؟ تغذیه و رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان، غذاهایی که بعد از ایمپلنت دندان نباید مصرف کرد، عوارض تغذیه نادرست بعد از ایمپلنت دندان

تغذیه و رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان
7 مهر 1398
0
دسته بندی: ایمپلنت,

بعد از ایمپلنت دندان چه بخوریم؟

ایمپلنت دندان: هفته اول بعد از جراحی کاشت دندان برای سلامت ایمپلنت دندان بسیار مهم است. در این مرحله ، اختلالات اساسی مانند جویدن غذاهای سخت هنوز هم می تواند کاشت ایمپلنت را دچار مشکل کرده  و معالجه شما را خراب کند. به همین دلیل توصیه می کنیم برای رژیم غذایی خود از غذاهای نرم و غنی از مواد مغذی بعد از عمل کاشت ایمپلنت استفاده کنید.

what-eat-after-dental-implant

راهنمای زیر  برای کمک به تصمیم گیری در مورد تغذیه مفید  برای کمک به بهبودی کاشت دندان می تواند کمک کننده باشد.

روز بعد از جراحی ایمپلنت چه بخوریم

هنگامی که شما برای اولین بار از مطب متخصص ایمپلنت خارج می شوید ، دندان ها و فک شما برای بهبودی نیاز به مدتی زمان دارد. برای این 24 ساعت اول بعد از عمل "ایمپلنت دندان" ، توصیه می شود مایعات و غذاهای بسیار نرم که نیازی به جویدن ندارند ، مصرف شوند. برخی از گزینه های پیشنهادی عبارتند از:

  • اسموتی یا نرم نوش: اسموتی ها بعد از کاشت ایمپلنت گزینه ایده آل هستند. آنها مغذی و سیرکننده هستند و به حفظ تعادل در بدن با ویتامین های ضروری کمک می کنند.
  • سیب: در این مرحله شما قادر به خوردن سیب نخواهید بود ، اما سیب یک میان وعده سالم و خوشمزه است که می توانید بدون آسیب زدن به ایمپلنت خود از آن لذت ببرید.
  • سوپ های سرد: اگرچه اجتناب از غذاهای گرم و مایعات بلافاصله بعد از عمل مهم است ، می توانید از سوپ های سرد لذت ببرید.
  • هنگام نوشیدن مایعات ، بسیار مهم است که از نی استفاده نکنید. اثر مکش استفاده از نی می تواند به کاشت شما فشار وارد کند و در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ هزینه لمینت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان، تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی، تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان، ایمپلنت ارزان

در هفته ی بعد از جراحی ایمپلنت دندان چه چیزی بخوریم

همچنان که دهان و دندان شما رو  بهبودی است، می توانید غذاهای جامد را به آرامی دوباره وارد رژیم خود کنید. سعی کنید غذاهای سرشار از پروتئین و مواد مغذی را برای تسریع در بهبودی خود انتخاب کنید. برخی از گزینه های خوب عبارتند از:

  • تخم مرغ / املت: تخم مرغ ماده غذایی نادری است که پر از پروتئین و چربی های سالم است اما هیچ گونه فشار روی دندان های شما ایجاد نمی کند. املت یک گزینه بسیار عالی است زیرا می توانید سبزیجات را برای یک وعده غذایی غنی از مواد مغذی و متعادل ترکیب کنید.
  • مرغ ، ماهی و گوشت گاو: وقتی اولین بار گوشت خود را دوباره وارد رژیم غذایی خود می کنید ، با گوشت های نرم تر که خرد شده اند ، شروع کنید. می توانید گوشت های خرد شده را برای تهیه یک غذای خوشمزه و پر از مواد غذایی داخل پاستا ، سالاد و غیره مخلوط کنید.
  • سیب زمینی: اگر فرصت محدودی برای انتخاب غذا دارید ، سیب زمینی ماده ای عالی برای ترکیب مواد است. چندین روش مختلف وجود دارد که شما می توانید سیب زمینی ها را برای تهیه آن ها طعم دار کنید و در عین حال همچنان بافت نرم آن را حفظ کنید.
  • محصولات لبنی نرم: لبنیات سرشار از کلسیم و پروتئین است که به تقویت دندان شما کمک می کند. شیر ، ماست و پنیرهای نرم در حالی که هنوز درحال  بهبودی جراحی هستید، میان وعده های عالی هستند.

چندین غذای دیگر نیز وجود دارد که می توانید علاوه بر موارد ذکر شده در بالا ، بعد از جراحی ایمپلنت از آنها لذت ببرید. در طی چند روز اول ، رژیم غذایی که نیازی به جویدن ندارد بهتر است و ممکن است مجبور شوید این کار را طولانی تر ادامه دهید. در بسیاری موارد ، داروهای ضد درد می توانند مفید باشند. . اگر ایده هایی برای غذاهای نرم ندارید ، از متخصص ایمپلنت خود توصیه هایی بخواهید.

چه چیزی نباید بعد از جراحی ایمپلنت بخورید

diet-after-dental-implant

بعد از اینکه دندانپزشک ایمپلنت را قرار داد ، مهم است که حداقل برای چند هفته از غذاهای زیر اجتناب کنید:

  • غذاها و مایعات بسیار گرم مانند سوپ داغ و قهوه
  • غذاهای سخت مانند استیک و گوشت های سخت
  • غذاهای تند مانند فلفل دلمه ای
  • غذاهای اسیدی مانند پرتقال و گوجه فرنگی
  • غذاهای ترد ، مانند پاپ کورن و چیپس
  • غذاهای چسبنده مانند کارامل و ژله ها
  • غذاهای جویدنی مانند نان سخت

عوارض رژیم غذایی نادرست بعد از عمل جراحی

خوردن غذاهایی که بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان خیلی سخت است باعث تشدید درد می شود. همچنین می تواند باعث خونریزی بیشتر از آنچه باید باشد، شود. اگر نوشیدنی ها را با استفاده از  نی بنوشید ، ممکن است یک لخته خون ایجاد کنید. این می تواند بهبودی را طولانی تر کند ، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل از نی استفاده نکنید. پس از گذشت چند هفته ،  بهبودی می توانید دوباره از نی استفاده کنید.

در نهایت ، شما قادر خواهید بود به رژیم غذایی  قبل از جراحی ایمپلنت دندان بازگردید. فقط مدتی باید صبر کنید. اگر از توصیه های صحیح پیروی کنید ، می توان دوره ریکاوری اولیه را کوتاه کرد و کاشت دندان به اندازه دندانهای طبیعی شما قوی خواهد بود.

برای کاشت دندان به یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید ، یک متخصص ایمپلنت می تواند لبخند شما را با ایمپلنت های طبیعی دندان ترمیم کند. ایمپلنت ها  به صورت سفارشی ساخته شده اند تا با لبخند شما مخلوط شوند و با مراقبت های مناسب می توانند یک عمر دوام آورند. ترتیب یک مشاور با دندانپزشک ، اولین قدم شما برای یک لبخند سالم و زیبا است.

منابع: 

  1. http://bulverdenorthfamilydental.com/food-diet-dental-implant-surgery/
  2. https://www.pccd.net/safe-foods-to-eat-after-implant-surgery/
  3. https://drgrubb.com/dental-implants/what-to-eat-after-dental-implant-surgery/

 

 

اطلاعیه:قیمت ایمپلنت دندان 5.200.000 به جای 6.200.000 فقط تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ فراهم شده است.

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09363558965 زیبایی

09393559163 درمانی

 

 

همین حالا کلیک نمایید و عکس لبخندتان را برای ما بفرستید. 

تا مشاوره و هزینه‌ی حدودی آن از طرف متخصص زیبایی برای شما ارسال گردد.

(تصاویر به گونه‌ای که 16 دندان جلو مشخص باشد.)

دیگر مطالب مهم کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!