آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ

تکنیک لیلینگ در کامپوزیت ونیر چیست؟نمونه کار انجام شده با تکنیک لیرینگ را ببینید.کامپوزیت دندان به صورت اقساطی و تخفیف تا 5 میلیون.

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ
12 آذر 1399
0

کامپوزیت دندان به روش لیرینگ

از انجا که رنگ دندانهای طبیعی در نواحی مختلف دندان حالت سایه و روشن دارد و تک رنگ نیست و مثلا در لبه ها حالت شیشه ای تر دارد، لذا برای بازسازی دقیق تر جزییات دندان، از کامپوزیت های با رنگ ها و شفافیت های متفاوت در لایه های مختلف استفاده می کنیم تا نمای دندان طبیعی تر بنظر برسد.

مثلا در کیس زیر از روش لایرینگ و با مشخصات کامپوزیت دندان زیر استفاده شد :

Composite estelite

Colour: BW as body

WE as enamel

البته ممکن است دندانهای طبیعی افراد بدلیل سایش لبه ای، این حالت شفاف و شیشه ای بودن را در لبه برنده از دست داده باشد.

نمونه هایی از کامپوزیت با تکنیک لایرینگ

 

به دندانهایتان در اینه نگاه کنید و ببینید که ایا رنگ لبه دندان هایتان کمی متفاوت با بقیه قسمت ها دیده می شود ؟...

یکی از موارد ضعف کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت، مات و گچی بودن رنگ کامپوزیت است.

اما با کامپوزیت مناسب و تکنیک صحیح می توان این مشکل را برطرف کرد و به شفافیتی خوب و عالی دست پیدا کرد.

منظور از کامپوزیت مناسب، کامپوزیت های نانوفیلر سرامیک است و منظور از تکنیک مناسب، استفاده از روش لایرینگ یا کاربرد کامپوزیت های با ترانسلوسنسی متفاوت در لایه های مختلف است و البته در نهایت پالیش مناسب هم کار را تکمیل می کند.

اگر کامپوزیت ونیر با دقت زیاد و تکنیک صحیح انجام بشه می تونه ظاهری بسیار زیبا و شفاف داشته باشه و نمای اون شبیه لمینت سرامیکی باشه ولی همزمان مزایای کامپوزیت دندان  رو هم داشته باشه.

اگر بازسازی نسوج دندانی، با توجه به طبیعت ذاتی آنها انجام شود؛ قطعا نتیجه نهایی هم چیزی غیر از طبیعت اولیه دندانها نخواهد شد. تکنیک لایرینگ و استفاده از ضخامت، رنگ، ترنسلوسنسی و یا اپسیته مناسب در هر لایه، ایجاد آناتومی ظریف و ایده ال و در نهایت پالیش مناسب، نتیجه ایده الی ایجاد می کند که در درازمدت برای فرد خسته کننده نخواهد بود و احساس نیاز به انجام درمانهای زیبایی مجدد را به حداقل می رساند و یا اصلا حذف می کند.

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است‌که درنهایت به ایجاد لبخندی زیبا منجر میشود. فرآیند اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند، لثه های ناصاف و بدشکل را اصلاح و مشكلات دیگر دندان را برطرف مینماید. همچنین اصلاح طرح لبخند میتواند بطور چشمگیر طول، عرض، رنگ و شكل دندان هارا تغییر دهد تا ظاهری شاداب و متناسب داشته باشید. طراحی لبخند فقط جنبه زیبایی ندارد بلكه با انجام این درمان عملکرد سیستم جونده ما نیز بهبود می‌یابد.

عده ای تصور می کنند سفیدترین رنگ بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان طبیعی است در صورتی که این یک باور غلط است زیرا لبخند های سفید و درخشانی که در تلویزیون می بینید در دنیای واقعی غیر طبیعی اند. در ادامه چند قانون مهم که هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت دندان باید مد نظر داشته باشید را بیان می کنیم :

اگر رنگ پوست شما تیره است باید از سایه‌ها و درجه‌های طبیعی‌تر رنگ استفاده کنید. هرچه کنتراست ایجاد شده بیش تر باشد دندان ها درخشان تر دیده می شوند بنابراین سعی کنید سایه های رنگی طبیعی تر انتخاب کنید نه رنگ های درخشان.

اگر رنگ پوست شما روشن است، بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان رنگ های سفید روشن است زیرا در این افراد بین رنگ پوست و رنگ دندان‌ها کنتراست زیادی ایجاد نمی‌شود. بهترین رنگ برای این افراد رنگ B2 است.

به سفیدی رنگ چشم خود دقت کنید. اگر رنگی که انتخاب می کنید از سفیدی چشم شما سفیدتر باشد، دندان‌هایتان یک حالت غیرطبیعی پیدا می‌کند و کامپوزیت ونیر شما طبیعی به نظر نمی رسد. سفیدی چشم، نزدیک‌ ترین و دقیق‌ترین منبع برای تشخیص رنگ دندان‌هااست.

برای سفیدی طبیعی و واقعی در کامپوزیت دندان طبیعی می توانید از تکنیک رنگ لایه به لایه استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید دندان های واقعی نیز درجه بندی رنگی دارند به گونه ای که لبه های دندان شفاف و اواسط و میانه های دندان مات است. می توانید رنگ های سفید را انتخاب کرده و با استفاده از تکنیک layering به آن ظاهری طبیعی بدهید.

درجه تغییر در سایه رنگ کامپوزیت دندان طبیعی شاید به نظر محسوس نرسد اما هنگامی که تمام کامپوزیت ها کنار یکدیگر قرار گیرند؛ یک درجه تغییر رنگ می تواند دو تا سه برابر در روشن تر یا تیره تر نشان دادن دندان ها موثر باشد.

برخی از بیماران ۷ تا ۹ برابر رنگ روشن تری را برای کامپوزیت خود نسبت به سایر دندانهای طبیعی انتخاب می کنند؛ شاید از نظر آنها طرح لبخند زیبا، جذاب، شفاف و سفید شده باشد اما در نظر دیگران این تفاوت رنگ با دندانهای طبیعی مجاور چندان خوشایند نیست و کاملا مصنوعی به نظر می‌رسد.

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با ارائه‌ی خدمات ارتودنسی، لمنیت، کامپوزیت، ایمپلنت، بلیچینگ و... همه روزه پذیرای شما عزیزان می‌باشد. مراجعه کنندگان همچنین می‌توانند از شرایط پرداخت اقساطی کلینیک دندانپزشکی سیب سفید بهره مند شوند.

 

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4900هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!