آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

تفاوت لمینت دندان و لومینیرز

مقایسه لومینیرز و لمینت سرامیکی، تفاوت ها و شباهت های لمینت سرامیکی و لومینیرز، مراحله آماده سازی دندان ها در لومینیرز و لمینت سرامیکی، مقایسه کاربردهای لمینت سرامیکی و لومینیرز، مقایسه ترکیبات لمینت سرامیکی و لومینیرز، چه کسانی می توانند لومینیرز انجام دهند، چه کسانی نمی توانند لومینیرز انجام دهند

تفاوت لمینت دندان و لومینیرز
23 شهریور 1398
0
دسته بندی: لمینت,

تفاوت ها و شباهت های لمینت سرامیکی و لومینیرز

laminate-ceramicy-va-lumineers

مرحله آماده سازی دندان ها

لمینت دندان: استفاده از لمینت سرامیکی برای اصلاح زیبایی لبخند بسیار متداول شده است. در این روش طراحی لبخند به گونه ای انجام می شود که ظاهر دندان ها از نظر رنگ، سایز، شکل و درخشش به نحو قابل توجهی زیباتر می شود. در لمینت سرامیکی برای آماده سازی دندان ها به منظور قرار دادن قالب لمینت به روی دندان، ساختار دندان دستکاری شده و مینای دندان باید تراشیده شود. به همین جهت گفته می شود که لمینت سرامیکی یک روش تهاجمی و غیر قابل برگشت است زیرا بازسازی مینای دندان پس از تراشیده شدن غیرممکن می باشد. 

در مقابل لومینیرز به عنوان یک روش زیرمجموعه لمینت دندان، روشی برگشت پذیر و غیر تهاجمی می باشد.  در لومینیرز ساختار دندان دستکاری نمی شود و نیازی به تراشیدن مینای دندان وجود ندارد یا بسیار جزئی است. از همین رو بسیاری از بیمارای روش لومینیر را ترجیح می دهند. در وافع لومینیرز نیازی به مرحله آماده سازی دندان ندارد. به استفاده از مواد آکریلیک نیازی نیست و حساسیت کمتری نسبت به روش لمینت سرامیکی وجود دارد. زمان آماده سازی لومینیرز کمتر از لمینت سرامیکی می باشد.

 

کاربردهای لمینت سرامیکی و لومینیرز

لمینت سرامیکی و لومینیرز از نظر کاربرد و استفاده بسیار مشابه هم هستند. در لمینت سرامیکی، پیش از قرار گرفتن دائمی لمینت دندان روی دندان، قالب لمینت بطور موقتی روی دندان قرار داده می شود و پس از تاتید محل قرارگیری و ظاهر آن توسط بیمار و دندانپزشک قالب دائمی لمینت روی دندان قرار داده می شود.

ترکیبات لمینت سرامیکی و لومینیرز

لمینت سرامیکی دندان بادوام، محکم و نازک هستند. لومینیرزها از مواد سرامیکی به نام  cerinate ساخته می شوند. و از آنجایی که این مواد به صورت دیجیتالی طراحی می شوند بسیار نازک می باشند و به همین دلیل موقع قرار گرفتن روی دندان ایجاد برجستگی نمی کنند و بنابراین نیازی به تراشیدن دندان نیز وجود ندارد. لومینیرزها بسیار نازک تر از لمینت سرامیکی می باشند و همین برتری نسبت به لمینت سرامیکی، استفاده از آن را با اسقبال دندانپزشکان و بیماران روبرو کرده است.

compression-of-lumineers-and-ceramic-lamination

شکل و ظاهر لمینت سرامیکی و لومینیرز

برای اینکه سطح لمینت ها شفافیت داشته باشند و شکل و ظاهر طبیعی داشته باشند لازم است بتوانند نور را منعکس کنند. در غیر اینصورت ظاهری مصنوعی خواهند داشت و بسیار غیر طبیعی به نظر خواهند رسید. چنانچه طراحی لمینت سرامیکی بسیار دقیق و سفارشی انجام شود می توان شفافیت لازم را در آن ها ایجاد کرد.

در مقابل نازکی بیشتر لومینیرزها سبب نقص آن ها در این زمینه می شود. به همین دلیل لومنیرزها در مقایسه با لمینت سرامیکی توانایی کمتری در تغییر رنگ دندان دارند و ممکن است به اندازه لمینت سرامیکی طبیعی دیده نشوند. سفیدی لومینیرز بصورت مات و نه شفاف و کم رنگ تر از لمینت سرامیکی می باشد.

آنچه امتیاز لومینیرزها نسبت به لمینت سرامیکی می باشد غیرتهاجمی و برگشت پذیر بودن لومینیرزها به دلیل نازک بودن بسیارشان می باشد.

چه کسانی می توانند لومینیرز انجام دهند

همه ی افراد گزینه مناسبی برای انجام لومینیرز نیستند. با وجود اینکه لومینیرزها بسیار نازک هستند ممکن است با قرار گرفتن روی دندان سبب برجستگی دندان ها شوند و ظاهر برزگ و ضخیمی به دندان بدهند. همین مساله می تواند موجب نارضایتی بیمار شود.  عواملی مانند رنگ و اندازه دندان، دندان نیش و وضعیت دیگر دندان های بیمار در اینکه آیا فرد گزینه مناسبی برای لومینیرز می باشد یا نه تاثیر گذار است. متخصص دندانپزشک وضعیت بیمار را بررسی کرده و در این مورد تصمیم می گیرد.

آگاه سازی بیمار از معایب و مزایای هر روش، هزینه ها و دیگر اطلاعات لازم می تواند بیمار را در انتخاب روشی مطمئن تر راهنمایی کند. بطور کلی لومینیرز می تواند در موارد زیر یک انتخاب مناسب باشد:

  • اگر رنگ کامپوزیت دندان شما تغییر کرده است و شما قصد تعویض کامپوزیت قدیمی خود را دارید.
  • رفع نقص های کوچک دندان
  • سفید کردن دائمی دندان
  • لکه بردار نیست
  • تغییر رنگ نمی دهد
  • دندان ها تراشیده نمی شود و ساختار دندان دستکاری نمی شود
  • بسیار نازک و با دوام هستند
  • اصلاح فاصله ی بین دندان ها
  • تغییر شکل و ادندازه نامناسب دندان ها

چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام لومینیرز نیستند

  • کسانی که دندان هایشان پرشدگی زیادی دارند، قرارگرفتن لومینیرز روی دندان هایی که به طور کامل با مواد کامپوزیت یا آمالگام پرشده اند مناسب نیست.
  • کسانی که روی دندان هایشان چندین تاج دندان قرار داده اند
  • کسانی که دندان هایشان بسیار بهم نزدیک می باشند و مشکل گاز زدن دارند. در این موارد بهتر است پیش از انجام لومینیرز از ارتودنسی دندان استفاده کنید
  • کسانی که پوسیدگی دندان دارند
  • کسانی که بیماری و عفونت های لثه دارند

قبل از انجام لومینیرز وضعیت بیمار بررسی می شود و چنانچه نیازی به درمان و اصلاح دیگری  وجود داشته باشد، پیگیری می شود.  دندان های سالم در عملکرد لومینیرز بسیار تاثیر گذارند.

بیشتر بخوانید:ایمپلنت، لمینت دندان بدون تراش، هزینه لمینت دندان، سوالات متداول لمینت دندان، تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی، ایمپلنت ارزان

طول عمر لومینیرز

ماندگاری لومینیرز تحت تاثیر نحوه ی نگهداری از آن قرار دارد. رعایت منظم و دقیق بهداشت دهان و دندان تاثیر قابل توجهی در افزایش طول عمر لومینیرز دارد. استفاده ابزاری از دندان ها ، همانگونه به دندان های طبیعی صدمه می زند، در روش های دندانپزشکی مانند لمنیت سرامیکی، کامپوزیت دندان و نیز لومینیرز و... آسیب رسان است. بنابراین ماندگاری و طول عمر لومینیرز به عوامل کلینیکی مانند تکنیک و مواد مورد استفاده  و نیز عادت های خود بیمار مانند دندان قروچه کردن وغیره بستگی دارد.

عوارض لومینیرز

لومینیرز ها بدون تراش و تغییر ساختار دندان روی آن قرار می گیرند، به همین دلیل یک روش برگشت پذیر، امن و غیر تهاجمی تلقی می شوند.

بدلیل عدم تراش دندان ها ممکن است در خط لثه، بین دندان و لثه یک لبه کوچک فاصله بیفتد. در اینصورت چنانچه لبه ایجاد شده بزرگ باشد می تواند منجر به ایجاد بیماری های لثه، بوی بد دهان، خطر شکستگی و افتادن لومینیرز شود. این عوارض با پوشیدن محافظ دندان قابل پیشگیری است. البته پیش از استفاده از محافظ دندان باید مطمئن شوید که فشار بیش از حدی به دندان هایتان وارد نمی کند. در این مورد می توانید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و  از متخصص دندانپزشک خود کمک بگیرید.

منابع مقاله

  1. http://www.lumineers.com/h2_lumineers_right_for_you
  2. https://wilkdental.com/lumineers-vs-veneers/
  3. http://www.lumineers.com/h2_lumineers_how

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!