درمان‌های خانگی برای دندان‌های حساس

درمان‌های خانگی برای کاهش درد دندان حساس. برای کاهش درد دندان‌های حساس چه کاری باید انجام داد؟ تسکین درد دندان‌های حساس. درمان خانگی برای حساسیت دندان. درمان حساسیت دندان‌ها. درمان طبیعی درد دندان‌های حساس.

درمان‌های خانگی برای دندان‌های حساس
13 خرداد 1398
دسته بندی:

تنها تا 15 اسفند ماه: کامپوزیت دندان هر واحد 540 هزار تومان به جای 700 هزار تومان

امکان پرداخت اقساط بلند مدت

مشاوره از طریق ارسال عکس به واتساپ یا تلگرام

تسکین درد دندان‌های حساس:

مراجعه به دندانپزشک خوب هم مانند مراجعه به پزشک اهمیت دارد، به ویژه اگر پس از خوردن غذاهای سرد یا نوشیدنی‌های سرد دچار دندان درد شوید. با توجه به مطالعات آکادمی دندانپزشکی عمومی، حدود 40 میلیون نفر در ایالات متحده، دچار برخی از انواع حساسیت‌های دندانی هستند.

پیدا کردن منبع حساسیت برای تعیین نوع درمان ضروری می‎باشد. برای تسکین فوری درد، درمان‌های خانگی‌ای وجود دارد که می‌توانید تا وقتی که به دندانپزشکی خوب مراجعه می‌کنید از آنها استفاده کنید.

8 درمان خانگی برای تسکین درد دندان‌های حساس:

1. خمیر دندان بی حس کننده:

خمیر دندان بی حس کننده شامل ترکیباتی است که از تحریک انتهای عصب جلوگیری می‌کند. فعال‌ترین عنصر، پتاسیم نیترات است، ترکیبی که سیگنال‌های دردی که از عصب دندان‌ها به مغزتان می‌رسد را متوقف می‌کند. پس از چندین بار استفاده، حساسیت شما کاهش می‌یابد. دندانپزشکان نیز استفاده از یک مسواک نرم و دهانشویه‌های حاوی فلوراید یا دهانشویه‌هایی که اسید کمی دارند را توصیه می‌کنند.

1. شستشو با آب نمک:

نمک یک ضد عفونی کننده‌ی موثر است و همچنین می‌تواند باعث کاهش التهاب شود. برای رفع علائم درد دندان‌های حساس، دو بار در روز آب نمک غرغره کنید. نحوه استفاده:

• ½ تا ¾ قاشق سوپ خوری نمک را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • محلول را به مدت 30 ثانیه در دهان خود غرغره کنید.
  • محلول را بیرون بریزید.

توجه: کلینیک دندانپزشکی سیب سفید ارائه دهنده بهترین خدمات عصب کشی دندان، پرکردن دندان، ارتودنسی، ایمپلنت، لمینت دندان، کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و... همه روزه پذیرای شما عزیزان می‎باشد. همچنین دندانپزشکی سیب سفید با ارائه شرایط اقساط مفتخر است به عنوان دندانپزشکی خوب در غرب تهران فعالیت کند تا مراجعه کنندگان خود را در پرداخت هزینه‌ها یاری نماید.

1. هیدروژن پراکسید:

هیدروژن پراکسید یک گندزدا و ضد عفونی کننده‌ی ملایم است. معمولا بریدگی، سوختگی و زخم‌های دیگر را استریلیزه می‌کند تا از عفونت جلوگیری شود. همچنین برای درمان بیماری‌های لثه‌ و جلوگیری از التهاب، می‌توانید از پراکسید به عنوان دهانشویه استفاده کنید. نحوه استفاده:

• دو پیمانه هیدروژن پراکسید 3 درصدی را به همان میزان آب گرم اضافه کنید و به هم بزنید.
  • محلول را 30 ثانیه در دهان خود غرغره کنید.
  • محلول را بیرون بریزید.
  • پس از آن دهان خود را با آب بشویید تا هیدروژن پراکسید باقی مانده را خارج کنید.
  1. عسل و آب گرم:

عسل یک عامل ضد باکتری می‌باشد و می‌تواند به کنترل زخم و درد کمک کند. عسل به بهبود زخم سرعت می‌بخشد و درد، تورم و التهاب را کاهش می‌دهد. برای کاهش درد دندان‌های حساس، دهان خود را با آب گرم و یک قاشق غذاخوری پر عسل شستشو دهید. این شستشو به دهان و دندان التیام می‌بخشد.

1. زردچوبه:

علاوه بر پخت و پز، زردچوبه می‌تواند به عنوان یک درمان ضد التهابی استفاده شود. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین می‌باشد که اثرات ضد التهابی دارد. در درمان‌های آیورودیک، درمان سیستم گوارشی و به عنوان عامل افزایش دهنده‌ی میزان بهبودی زخم از زردچوبه استفاده شده است. برای بهداشت دهان و کاهش درد دندان‌های حساس، می‌توانید زردچوبه‌ی زمینی را بر روی دندان ماساژ دهید. یک گزینه‌ی دیگر این است که با 1 قاشق چای خوری زردچوبه، ½ قاشق چای خوری نمک و ½ قاشق چای خوری روغن خردل خمیر موضعی تهیه کنید. برای تسکین درد دو بار در روز این خمیر را به روی دندان و لثه‌ها اعمال کنید.

1. چای سبز:

چای سبز یکی دیگر از محصولاتی است که برای سلامتی مفید است. از چای سبز به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در مطالعات مربوط به پیشگیری از سرطان و سلامت قلب و عروق استفاده شده است. چای سبز به بهداشت دهان و دندان نیز می‌تواند کمک کند. برای دندان‌های حساس، دوبار در روز از چای سبز شیرین نشده به عنوان دهانشویه استفاده کنید تا دندان‌ها را  تقویت کنید و التهاب را کاهش دهید.

1. کپسایسین:

کپسایسین ترکیبی است که در فلفل‌های چیلی و بسیاری از فلفل‌های گرم دیگر یافت می‌شود. این همان چیزی است که باعث تند شدن فلفل‌ها می شود. کپسایسین دارای خواص ضد درد است و چون التهاب و درد را کاهش می‌دهد، در درمان سندرم سوزش دهان استفاده می‌شود. برای دندان‌های حساس، می‌توانید کپسایسین را به عنوان یک ژل موضعی یا از طریق دهانشویه استفاده کنید. ممکن است در ابتدا سورش ایجاد کند، اما در نهایت با مصرف مداوم، علائم درد کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت چیست؟ سوالات رایج کامپوزیت دندان، لمینت سرامیکی دندان، ایمپلنت برای بیماران دیابتی، بازسازی بافت لثه، تاثیر کامپوزیت روی چهره

1. عصاره وانیل:

عصاره وانیل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد درد است. هنگامی که دندان نوزادان شروع به رشد می‌کند از عصاره وانیل برای کاهش درد و ناراحتی استفاده می‌شود. برای درمان دندان‌های حساس، کمی عصاره وانیل را روی یک توپ پنبه‌ای قرار دهید، پنبه را برای چند دقیقه به لثه‌های خود بمالید و این روند را تا آنجا که ممکن است تکرار کنید.

جلوگیری از آسیب بیشتر دندان‌ها:

با وجود این که درمان‌های خانگی به طور موقت می‌توانند علائم درد را از بین ببرند اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دندان‌هایتان می‌توانید انجام دهید. این روش‌ها عبارت اند از:

• برای حفظ تمیزی دهان و دندانتان بهداشت دهانی خوبی را رعایت کنید.
  • برای جلوگیری از تحریک و سایش از مسواک‌های نرم استفاده کنید.
  • مقدار مواد غذایی و نوشیدنی‌های اسیدی را محدود کنید تا از فرسایش مینای دندان جلوگیری کنید.
  • به طور منظم برای انجام ویزیت به کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.
  • اگر دندان قروچه دارید، شب‌ها از محافظ دندان استفاده کنید.

نکته: درمان‌های خانگی می‌تواند درد را به طور موقت کاهش دهد، اما به طور کلی نمی‌تواند مشکل اصلی را حل کند. اگر علائم درد بعد از چند روز همچنان ادامه داشت، ممکن است به درمان بیشتری نیاز داشته باشید، پس حتما به بهترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

منبع مقاله

امکان پرداخت اقساط بلند مدت