آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

آیا می توان لمینت دندان را دوباره سفید کرد

آیا می توان لمینت دندان را دوباره سفید کرد؟ سفید کردن لمینت دندان، آیا لمینت دندان دائمی است؟ آیا محصولاتی وجود دارد که بتوانند روکش لمینت را سفیدتر کنند؟ روشهای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان، چرا لمینت دندان تغییر رنگ می دهد؟ چگونه از تغییر رنگ لمینت دندان جلوگیری کنیم

آیا می توان لمینت دندان را دوباره سفید کرد
17 مهر 1398
4
دسته بندی: لمینت,

آیا می توان لمینت دندان را دوباره سفید کرد؟

لمینت دندان پوسته های سفارشی ساخته شده از موادی به رنگ دندان هستند که برای پوشش سطح جلوی دندان استفاده می شوند. به طور کلی از ونیر ها برای اصلاح طرح لبخند شما با تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول دندان مورد نظر استفاده می شود. از آنجا که پوسته ها به قسمت جلوی دندان (یا دندان ها) وصل شده اند ، از دندان طبیعی قابل تشخیص نیستند و طبیعی به نظر می رسند ، مگر اینکه بقیه دندان های شما تغییر رنگ دهد.

بسیاری از افراد برای اصلاح لبخند خود لیمنت های سرامیکی را در نظر می گیرند ، زیرا آنها یک راه حل طولانی تر برای سفید کردن دندان ها هستند. اما بعد از گذشت زمان لمینت سرامیکی می تواند از سفید روشن و زرق و برق دار تغییر رنگ یابد و مانند گذشته به نظر نرسد. سوالی که بیشتر بیماران می پرسند اینست که آیا می توان لمینت دندان تغییر رنگ یافته را دوباره سفید کرد؟ در ادامه به این سوال و چند پرسش دیگر پاسخ داده شده است.

can-you-white-veneers

آیا لمینت دندان دائمی است؟

هیچ چیز دائمی وجود ندارد ، اگر از لمینت دندان به خوبی محافظت کنید ، آنها برای مدت طولانی کار خواهند کرد ، هزینه متغیری است که به مهارت دندانپزشک ، تجربه و کیفیت مواد و نیز میزان مراقبت از آنها بستگی دارد .

بطور کلی مردم تصور می کنند که ونیرهای دندان همان ویژگی های دندانهای واقعی ما را دارند. این امر می تواند در مورد اصلاح ظاهر دندان به صورت طبیعی یاصادق باشد ، اما بین این روکش های دندان و دندان های واقعی تفاوت های عمده ای وجود دارد. مردم غالباً فرض می كنند كه هنگامی كه لمینت دندان انجام دهند و احساس اطمینان در مورد لبخند طبیعی جدید خود بدست آورند  ، برای همیشه اینگونه خواهد ماند  و روکش لمینت دائمی خواهد بود ، اما متاسفانه درست نیست.

بیشتر بخوانید:ایمپلنت، لمینت دندان بدون تراش، هزینه لمینت دندان، سوالات متداول لمینت دندان، تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی، ایمپلنت ارزان

چرا روکشهای سرامیکی تغییر رنگ می دهند؟

لمینت سرامیکی معمولاً به دلیل دوام و داشتن رنگ دندانهای واقعی ، به ندرت تغییر رنگ می دهند. با این حال ، سه مورد غیر معمول وجود دارد که می توانند باعث تغییر رنگ روکش لمینت شوند.

با افزایش سن لثه ها ، جایی که با روکش در یک خط قرار دارند ، تغییر حالت می دهند. این می تواند باعث ایجاد خطوط قهوه ای کم رنگ روی دندان های شما شود زیرا روکش ها با چسب کامپوزیت که به روی دندان ها قرار می گیرند و همین باعث می شود  تا توسط قهوه ، و سایر مواد غذایی و نوشیدنی های تیره رنگ آمیزی شود. متأسفانه ، رکود لثه قابل برگشت نیست. . اغلب مشاهده می شود که لکه ها پس از مصرف منظم نوشیدنی هایی از قبیل چای ، قهوه ، و غیره روی سطح روکش ها ظاهر می شوند. همچنین ، افراد سیگاری احتمالاً روی روکش های خود لکه های مایل به زرد تا قهوه ای ایجاد می کنند

یک تصادف (به عنوان مثال ، شما در حال یک بازی ورزشی هستید و با چهره به جایی برخورد می کنید) که باعث می شود عاج (بافت داخلی دندان) آسیب ببیند. وقتی عاج آسیب می بیند ، زرد می شود و همین سبب می شود که روکش لمینت نیز تغییر رنگ دهد.

اگر روکشهای شما بیش از بیست سال پیش ساخته شده اند ، ممکن است به هیچ وجه با پرسلن ساخته نشده باشند. آنها را می توان با پلاستیک یا سرامیکی متخلخل تر تهیه کرد که به اندازه آنهایی که امروزه استفاده می شود ، دوام چندانی ندارد.

بنابراین ، در حالی که ونیر های دندان اغلب از مواد مقاوم در برابر لکه ساخته می شوند ، با گذشت زمان می توانند مستعد تغییر رنگ باشند ، به خصوص اگر از کامپوزیت ها ساخته شده باشند. تحقیقات نشان می دهد که لمینت سرامیکی بر خلاف لمینت کامپوزیتی به راحتی تغییر رنگ نمی دهند و رنگ آمیزی نمی شوند ، اما آنهایی که از رزین های کامپوزیت ساخته می شوند، می توانند در کوتاه مدت تغییر رنگ دهند.

whiteninig-tooth-lamination

آیا محصولاتی وجود دارند که بتوانند روکش لمینت را دوباره سفید کنند؟

برخی از افراد به دنبال داروهای خانگی هستند که بتوانند روکش های لمینت یا کامپوزیت ونیر خود را سفید کنند. حقیقت این است که این روکش ها در مورد اکثر راه حلهای خانگی سفید کردن به خوبی جواب نمی دهند. بهتر است پس از مشاهده لکه ها یا تغییر رنگ ، به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

پاکسازی های حرفه ای می تواند به از بین بردن و کاهش برخی از لکه ها از سطح روکش کمک کند. اگر روکش ها بسیار لکه دار شده و تغییر رنگ داده باشند ، ممکن است دندانپزشک تصمیم بگیرد که بهتر است آنها را جایگزین کنید.

اگر روکش لمینت سرامیکی دارید ، محصولی وجود ندارد که بتواند آنها را سفیدتر کند. می توانید لمینت های خود را با لمینت جدید جایگزین کنید یا یک ژل سفید کننده را در قسمت پشت دندان بمالید تا عاج  تغییر رنگ دهد  و وقتی که از طریق روکش انعکاس می یابد ، سفیدتر به نظر برسد.

بعضی اوقات ، اگر لکه ی روی روکش شما سبک باشد ، با رعایت بهداشت دهان و دندان مناسب و تحت نظر متخصص دندانپزشک ، می توانید انها را دوباره جلا دهید. اگر تصمیم گرفته اید روکشهای قدیمی خود را با مورد جدیدی جایگزین کنید ، دندانپزشک توصیه می کند که ابتدا دندانهای طبیعی خود را سفید کنید تا از مطابقت با بقیه های دندان ها  خود اطمینان حاصل کنید. اجباری نیست که دندانهای طبیعی خود را سفید کنید ، اما به یکنواختی کلی ظاهر دندان های شما کمک می کند.

چگونه از تغییر رنگ لمینت دندان جلوگیری کنیم؟

به خوبی شناخته شده است که پیشگیری بهتر از درمان است و این گفته قدیمی در این مورد نیز صادق است. مراقبت مناسب از روکش های لمینت و کامپوزیت، مانند آنچه که برای مراقبت از دندان های طبیعی انجام می دهید ، بسیار مهم است. افرادی که از لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر استفاده می کنند باید سعی کنند از غذاهای رنگی و نوشیدنی هایی با مواد رنگ آمیزی قدرتمند مانند قهوه ، چای و ... که می توانند روکش ها را لکه دار کنند ، دوری کنند، همچنین فرد باید اطمینان حاصل کند که مرتباً برای دندانهای خود از نخ دندان استفاده می کند.

ایجاد عادات بهداشت دهان و دندان سالم برای حفظ طولانی مدت روکش های لمینت و کامپوزیت دندان ضروری است. خودداری از عادت هایی که باعث لکه دار شدن آنها می شود ، مسواک زدن مرتب دندانها و بازدید از دندانپزشک دو بار در سال اقدامات جزئی است که شخص می تواند برای اطمینان از بیشترین استفاده از روکش های خود انجام دهد.

نیازی به نارضایتی از تغییر رنگ لمینت دندان و یا ونیر کامپوزیت نیست. اگر لکه و تغییر رنگ دارید ، به یک کیلینک دندانپزشکی مراجعه کنید و با متخصص دندانپزشکی زیبایی مشورت کنید تا گزینه های مناسب خود را کشف کنید.

منابع مقاله: 

  1. https://www.centenarydental.com/blog/porcelain-veneers/can-whiten-porcelain-veneers/
  2. https://arkansasfamilydental.com/faq-can-you-whiten-crowns-implants-and-veneers/
  3. https://arthurglosmandds.com/blog/whitening-bleaching-porcelain-veneers/

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!