آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

آیا کامپوزیت دندان و لمینت درد دارند؟

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟ آیا لمینت دندان درد دارد؟ آیا ونیر ها درد دارند؟

آیا کامپوزیت دندان و لمینت درد دارند؟
28 شهریور 1398
0
دسته بندی: لمینت,کامپوزیت,

آیا ونیر ها درد دارند؟

کامپوزیت دندان و لمینت دندان: بسیاری افراد برای اصلاح لبخند خود به فکر دریافت ونیر ها هستند. با این حال از فرایند دریافت ونیر ها نگران هستند و آن را دردناک می دانند. کل روند یک تجربه بدون درد و بدون ناراحتی واقعی است.

طیف وسیعی از گزینه های ونیر دندان را وجود دارد تا با وضعیت دندان و لبخند ، بودجه و سبک زندگی شما متناسب باشد. دو گزینه پرطرفدار ونیر ها برای اصلاح زیبایی لبخند ونیر کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی می باشند.

aya-laminate-dard-dara

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

"آیا ونیر کامپوزیت درد دارد؟" بیشتر مراجعین به کلینیک دندانپزشکی در مورد درد پس از کامپوزیت ونیر نگران هستند. کامپوزیت دندان درمانی بدون درد و ناراحتی می باشد. با این حال خستگی ناشی از درمان ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. عدم نیاز به تراشیدن دندان در کامپوزیت ونیر میزان درد و ناراحتی را در این روش به صفر می رساند. همچنین استفاده از تکنیک های ظریف روی لثه ها برای قرار دادن کامپوزیت دندان سبب می شود که در طی فرایند درمان بیمار هیچ گونه احساس درد و ناراحتی نداشته باشد.

طبق تجربه کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، تاکنون هیچ کدام از بیماران اظهاری  مبنی بر  درد و ناراحتی آزاردهنده ی کامپوزیت دندان نداشته اند.  

آیا لمینت دندان درد دارد؟

لمینت دندان با دوام ترین  گزینه است و یک راه حل طولانی مدت عالی است که در برابر تغییر رنگ های آینده مقاوم خواهد بود.

روکش لمینت یکی از محافظه کارترین روشهای درمانی در دندانپزشکی است. احتمال بروز برخی از ناراحتی های زودرس  در طی فرایند دریافت لمینت وجود دارد. در لمینت سرامیکی  برای اصلاح زیبایی لبخند، اغلب به اندازه ی 3/3 میلی متر برای رسیدن به هدف زیبایی  از سطح خارجی دندان برداشته می شود.  و دندان به میزان کم  ممکن است واکنش نشان دهد.  برخی  موقعیتها در لمینت دندان نیز وجود دارد که تراشیدن دندان صورت نمی گیرد و بنانبراین میزان درد و ناراحتی صفر است.

دریافت لمینت دندان شامل مراحل زیر است: 1- آماده سازی دندان و قرار دادن روکشهای موقتی. 2. چسباندن روکشهای دائمی لمینت دندان ، در هر نقطه از همان روز تا دو هفته بعد. در طی روش ، هیچ دردی درگیر نمی شود. قبل از شروع عمل ، از بی حسی موضعی استفاده می شود. برخی از بیماران من درخواست اکسید نیتروژن می کنند که به اضطراب کمک می کند و آنها را آرام می کند.

فرایندی که بیماران برای دریافت ونیرها طی می کنند در نهایت عاری از درد است. برخی از افرادی که دندانهای بسیار حساس دارند ممکن است  مقداری ناراحتی را تجربه کنند اما هیچ درد جدی در فرایند دریافت ونیر ها وجود ندارد. در لمینت دندان ، فرایند دریافت به تراشیدن دندانهای طبیعی جهت آماده سازی برای دریافت لمینت سرامیکی نیاز دارد. دندان ها به شکلی شکل می گیرند و تراشیده می شوند که باعث می شود لمینت در روی دندان به گونه ای قرار بگیرند که برجستگی نداشته باشد و تا حد امکان طبیعی به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: هزینه ی انجام ارتودنسی دندان، ارتودنسی کوتاه مدت بیمارپسند، تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی، هزینه لمینت دندان، ایمپلنت چیست؟چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ هزینه لمینت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان، ایمپلنت ارزان

به طور کلی در لمینت دندان ، اگر بیماران هرگونه ناراحتی را تجربه کنند ، در طی مراحل شکل دادن و تراشیدن دندان است.  در این مرحله دریافت میزان کمی از درد و ناراحتی طبیعی است. پس از شکل دادن و تراش مینای دندان ، روکش ها در جای خود قرار گرفته و بصورت محکم و مقاوم چسبانده می شوند. طور کلی در دو ملاقات با دندانپزشک، روکش هایی از جنس لمینت سرامیکی دارید که تا بیست سال با درمان مناسب و بهداشت دهان و دندان مناسب ماندگاری لمینت دندان دوام دارد.

کل تجربه دریافت ونیر پرسلن  به شخص و رویه آن بسیار وابسته است. دریافت 4 ونیر راحت تر از کسی است که برای تمام دندانهای خود تحت درمان قرار می گیرد و میزان تغییر شکل دندان نیز می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد.

به طور کلی ، بیماران ما گزارش می دهند که در طی مراحل درمان لمینت دندان ، میزان کمی احساس ناراحتی می کند. این طبیعی است ، زیرا نصب لمینت دندان معمولاً نیاز به برداشتن مینای دندان دارند تا اجازه دهند "پوسته" های جدید بدون هیچ گونه بیرون زدگی در جای خود قرار بگیرند.

فرایند لمینت دندان طی دو جلسه و در مراحل زیر انجام می شود:

حذف مواد

معمولاً فقط مقدار بسیار کمی مینای دندان از قسمت جلوی دندان برای معالجه خارج شود. گاهی به اندازه 0.2 یا 0.3 میلی متر. با این حداقل دخالت در ساختار دندان ، هیچ عصبی لمس نمی شود - و بنابراین به هیچ وجه نباید درد ایجاد شود. ممکن است به دلیل احساس خفگی در محل کار کمی ناراحتی ایجاد شود ، اما این نباید پس از اتمام دریافت  نیز ادامه داشته باشد. در مورد کامپوزیت دندان  و لمینت بدون تراش ، به هیچ وجه نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست، و این بدان معنی است که هیچ گونه ناراحتی در فرایند دریافت کامپوزیت دندان وجود نخواهد داشت.

بی حس کننده

برای اطمینان کار ، اکثر دندانپزشکان قبل از شروع یک عمل جراحی ، بی حس کننده موضعی را به لثه های اطراف دندان که روی آن کار می کنند تزریق می کنند. این تزریق ناحیه را کاملاً بی حس خواهد کرد ، به این معنی که هیچ درد احساس نخواهد شد و تنها عنصر ناراحتی - جدا از یک در بسیار کوچک ناشی از تزریق - به دلیل احساس فشار جزئی خواهد بود. برای بیماران با دندان های حساس ، تکنیک های دیگری مانند استفاده از اکسید نیتروژن ممکن است در صورت درخواست استفاده شود - البته این بیشتر برای آرام کردن گیرنده ها است.

حساسیت

ممکن است دندان ها در فاصله زمانی بین تراشیدن مینای دندان و قرار گرفتن روکش های لمینت کمی حساس شوند ، اما این امر معمولاً توسط روکش موقتی که برای محافظت از دندان  در این دوره کوتاه استفاده می شود، برطرف می شود.

بهداشت دهان و دندان

در هیچ نقطه‌ای از عمل هیچگونه تداخلی در لثه و یا بافت نرم ایجاد نخواهد شد ، بنابراین در این زمینه نیز نباید احساس درد کنید. با این حال ، مانند هر روش دندانپزشکی ، مهم است که از دندانها و لثه های خود مراقبت مناسبی داشته باشید ، زیرا هنوز هم احتمال بروز  عفونت وجود دارد. هنگام تمیز کردن دندان های خود به طور کل - و پس از فرایند دریافت ونیر  ، دستورالعمل های دندانپزشک خود را در مورد مراقبت از دهان و دندان به طور کامل پیگیری کنید.

منابع

  1. https://www.australiafairdental.com.au/case-studies-and-news/are-dental-veneers-a-painful-process/
  2. https://www.byrdie.com/veneers-process
  3. https://www.wemakespokanevalleysmile.com/does-it-hurt-to-get-dental-veneers

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!