آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

اشتباهاتی که منجر به لمینت دندان و کامپوزیت دندان ناموفق می شوند

لمینت دندان ناموفق، کامپوزیت دندان ناموفق، اشتباهاتی که منجبر به لمینت و کامپوزیت ناموفق می شوند، در صورت درمان ناموفق لمینت و کامپوزیت دندان چه اقدامی باید انجام داد؟ تراش غیر اصولی و بیش از حد دندان

اشتباهاتی که منجر به لمینت دندان و کامپوزیت دندان ناموفق می شوند
13 شهریور 1398
0
دسته بندی: لمینت,کامپوزیت,

اشتباهاتی که منجر به لمینت  و کامپوزیت ناموفق می شود

امروزه لمینت دندان و کامپوزیت دندان  متداول ترین عمل دندانپزشکی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند می باشد. بسیاری از سوالات وجود دارد که همواره قبل از اقدام به لمینت یا کامپوزیت لازم است نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. با این حال اشتباهات متداولی نیز وجود دارند که گاها منجر به عدم موفقیت در درمان های لمینت دندان و کامپوزیت دندان می شوند. در زیر مواردی لیست می شوند که توجه یا بی توجهی به آن ها تاثیر زیادی بر نتیجه ی کار  لمینت و کامپوزیت دارند. پیش از ادامه در ظر داشته باشید که آنچه همواره مهمتر است حفظ سلامت شما می باشد.

laminate-dandan

  1. مطمئن باشید که شما یک گزینه مناسب برای درمان با لمینت یا کامپوزیت دندان می باشید: بیشتر افراد برای اصلاح لبخند خود به دنبال روشهای ارزان و در عین حال کم خطر و مناسب می باشند. انجام لمینت دندان و کامپوزیت محدودیت هایی دارند و به دلیل اینکه شرایط دهان و دندان هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است، ممکن است نتیجه ی این درمان ها برای همه افراد در یک سطح قرار نگیرد. در نظر داشته باشید که برای طرح لبخند خود تنها به طراحی های سه بعدی و دیجیتالی اکتفا نکنید. در ابتدا محدودیت های احتمالی شما برای شروع درمان لمینت و یا کامپوزیت باید توسط دندانپزشک بررسی شود. این محدودیت باید برای بیمار تشریح شود. و چنانچه قابل اصلاح باشند، اقدامات لازم درمانی صورت می گیرد. و در صورت رضایت بیمار، درمان لمینت دندان و یا کامپوزیت دندان آغاز می شود. لازم است دندانپزشک در جلسه ویزیت، زمان کافی برای توجیه بیمار در نظر بگیرد تا از نارضایتی های بعدی بیمار پیشگیری شود. (بیشتر بخوانید: چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب صورت خود را انتخاب کنید)
  2. ونیر ها نباید تهدیدی برای سلامت لثه بیمار و سبب بوی بد دهان یا عفونت لثه شوند: وضعیت لثه ها همزمان با دندان ها در زیبایی لبخند تاثیر بسزایی دارند و گاهی حتی پیش از اقدامات زیبایی برای دندان ها، ترمیم زیبایی لثه صورت می گیرد. ناهماهنگی های لثه و دندان می تواند موجب رنگ باختن اقدامات زیبایی دندان شود. (بیشتر بخوانید: ونیر پرسلن و تغییر شکل لثه با لیزر)

به غیر از جنبه زیبایی، التهامات و بیماری های لثه از جنبه سلامت عمومی فرد نیز مطرح است. خونریزی بی دلیل لثه و بوی نامطبوع دهان می تواند در نتیجه ی کامپوزیت یا لمینت ناصحیح اتفاق بیفتد. پیش از اقدام برای شروع درمان اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک شما مهارت و تخصص کافی در این زمینه را داراست.

  1. بهترین طراحی کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان مناسب شما صورت بگیرد: شرایط و  آناتومی دهان و دندان افراد مختلف ایجاب می کند که طراحی ونیرها نیز برای افراد مختلف، متفاوت باشد. دلیلی که افراد به خاطر ان اقدام به لمینت دندان یا کامپوزیت می کنند، بازگرداندن زیبایی لبخند آن هاست.در طراحی کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان، چیدمان دندان ها، رنگ دندان و دیگر شرایط دندان هر فرد درنظرفته می شود تا بهترین نتیجه ی ممکن حاصل شود.
  2. آماده سازی دندان پیش از لمینت یا کامپوزیت دندان به شکل مناسب و کافی انجام گیرد: در نظر داشته باشید که انجام لمینت یا کامپوزیت بدون تراش به بهای نادیده گرفتن ضخامت استاندارد لمینت دندان و کامپوزیت نباشد. در برخی موارد مانند زمانی که دندان های بیمار جلو آ مده باشد یا بدرنگی شدید دندان، انجام لمینت یا کامپوزیت بدون تراش تقریبا ممکن نیست و ممکن است نتایج تاثیری در ظاهر دندان فرد ایجاد نکند.
  3. تراش غیر اصولی و بیش از حد دندان: چنانچه مینای دندان بیش از حد لازم تراشیده شود مشکلاتی از قبیل نیاز به عصب کشی دندان، احتمال پوسیدگی دندان و جداشدن لمینت یا کامپوزیت از دندان پیش می آید.
  4. لابراتور غیرحرفه ای: بخش مهمی از کار لمینت دندان در آزمایشگاه انجام می گیرد. انتخاب لابراتور و پروتزیست ماهر و مطمئن از فاکتورهای مهم در موفقیت و ماندگاری لمینت دندان می باشد. همه ی مواد ونیر های دندان یکسان نیستند، نوع مواد به کارگرفته شده و نیز ساخت اصولی لمینت و کامپوزیت دندان در لابراتورهای مختلف می تواند متفاوت باشد.
  5. تعداد دندان هایی که باید لمینت یا کامپوزیت شوند به درستی انتخاب شوند. در اصلاح طرح لبخند تنها دندان هایی که از زاویه روبرو دیده می شوند در نظر گرفته نشود. اطرافیان 8یا 10 دندان شما را در موقع لبخند می بینند. رعایت نکردن این موضوع ممکن است به عدم همخوانی رنگ و شکل دندان های شما منجر شود.
  6. تغییر رنگ ونیر کامپوزیت و "لمینت دندان": ایجاد تراش بیش از حد در مینای دندان، انتخاب مواد نامناسب کامپوزیت و لمینت، کاربرد نامناسب چسب زیر لمینت و کامپوزیت دندان می تواند به این مشکل بیانجامد. البته باید در نظر گرفت که عوامل غیر کلینیکی مانند مصرف بیش از حد نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی نیز می تواند منجر به تغییر رنگ کامپوزیت یا لمینت شوند.
  7. عادات فردی و ویژه افراد باید در نظر گرفته شود: مواردی مانند عادت به جویدن ناخن، جویدن مداد، دندان قروچه کردن و... می تواند دوام و ماندگاری لمینت و طول عمر کامپوزیت دندان را تحت تاثیر قرار دهد.
  8. از مهارت کافی دندانپزشک خود مطمئن شوید. مهارت ناکافی دندانپزشک می تواند آسیب های جبران ناپذیری را هم نظر سلامت و عملکرد دندان ها و هم از زیبایی به دندان های شما وارد کند.

بیشتر بخوانید: چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ هزینه لمینت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان، تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی، تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان، ایمپلنت دندان، ایمپلنت ارزان

در صورت درمان ناموفق لمینت و کامپوزیت دندان چه اقدامی باید انجام داد؟

چنانچه بعد از انجام لمینت دندان و کامپوزیت دندان با علایمی مانند خونریزی لثه، بوی بد دهان، درد و نارحتی در لثه، بهم چسبیدگی دندان ها، گیر کردن غذا و مانند اینها مواجه شدید از اتلاف زمان پرهیز کنید و به یک متخصص دندانپزشک که از مهارت او اطمینان دارید مراجعه کنید تا علت عدم موفقیت درمان بررسی شود و نسبت به آن اقدامات بعدی صورت بگیرد. در نظر داشته باشید که در بیشتر موارد درمان ثانویه نسبت به درمان اولیه سخت و نیز پرهزینه می باشد.

 

منابع

  1. https://medcraveonline.com/JDHODT/JDHODT-04-00119.pdf
  2. https://www.aegisdentalnetwork.com/id/2014/06/factors-for-successful-composite-restorations
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2659634

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

 

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

 

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!