آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان

رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندانف غذاهایی که نباید بهد از کامپوزیت دندان خورد؟ مهم نیست که لمینت سرامیکی دارید یا کامپوزیت دندان، از مصرف مایعات تیره مانند قهوه ، شراب قرمز ، چای سیاه و سایر موارد خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه می شوند...

رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان
14 اسفند 1398
0
دسته بندی: کامپوزیت,

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان موادی برای زیبایی دندان ها هستند که ظاهر دندان ها را بسیار تقویت می کنند. کامپوزیت ها جایگزینی برای دندان ها نیستند. بلکه راهی برای جذاب تر شدن لبخند شخص است. مانند برخی دیگر روشهای دندانپزشکی مانند لمینت دندان و ایمپلنت دندان غذاهایی وجود دارد که بعد از انجام کامپوزیت دندان می تواند به انها آسیب بزند. بیایید نگاهی به غذاهایی که می توانید بعد از گرفتن کامپوزیت دندان بخورید و غذاهایی که نمی توانید بخورید بپردازیم.

غذاهای بی خطر برای کامپوزیت دندان

غذاهای خاصی وجود دارد که می توانید پس از کامپوزیت دندان همچنان از آن استفاده کنید ، از جمله انواع مختلف نوشیدنی. با این حال ، تمام مواد غذایی پس از دریافت کامپوزیت ونیر توصیه نمی شود. اما ، هنوز غذاهای بسیاری وجود دارد که هنوز هم می توانید آنها را داشته باشید. بنابراین ، نگران نباشید ، شما گرسنه نخواهید ماند.

کامپوزیت دندان موادی از جنس رزین هستند هستند که توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی روی دندان های شما قرار گرفته و متناسب با شکل و اندازه دندان های شما شکل داده می شوند تا نقص های زیبایی دندان شمارار بپوشانند و ظاهر لبخند شما را زیباتر و روشن تر کنند.

صرف نظر از این که اگر روکش شما کامپوزیت دندان باشد یا لمینت دندان ، بعضی از غذاها وجود دارند که همیشه باید از آنها دوری کنید. مانند موارد زیر:

  •  نوشیدنی های تیره : مهم نیست که لمینت سرامیکی دارید یا کامپوزیت دندان، از مصرف مایعات تیره مانند قهوه ، شراب قرمز ، چای سیاه و سایر موارد خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لکه می شوند.
  •  غذاهای سخت: پس از دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان این موارد شامل مواردی مانند یخ ، سیب ، آب نبات سخت و غذاهای مشابه است. آجیل و تخمه نیز در این لیست قرار دارند. بنابراین ، به دنبال غذاهای سخت نباشید که جویدن زیادی داشته باشند.
  •  باید از خوردن آب نبات خودداری کنید. این به معنای مواردی مانند کارامل و سایر آب نبات های چسبنده نیز هست.
  •  الکل و دخانیات جویدنی: الکل و تنباکو چیزی است که پس از دریافت کامپوزیت و لمینت نباید مصرف کنید. فارغ از اینکه کامپوزیت دندان و لمینت دندان شما چه رنگی باشد.
  • با دندان های خود به خوبی رفتار کنید و از آنها به عنوان ابزار استفاده نکنید. فارغ از اینکه روکش های کامپوزیت دندان و لمینت دندان دارید یا نه ، بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید

تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت دندان

کامپوزیت و لمینت هر دو برای اصلاح طرح لبخند و برطرف نمودن مشکلات مربوط به زیبایی دندان ها نظیر بستن فاصله ی بین دندان ها، سفید تر کردن دندان ها، اصلاح دندان های کج، برطرف نمودن شکستگی، ترک و تراشه دندان ها و برخی موارد دیگر استفاده می شوند. با وجود کاربرد مشابه ، کامپوزیت ونیر و لمینت دندان در برخی جنبه های با یکدیگر متفاوت هستند از جمله: قیمت لمینت دندان و کامپوزیت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان و لمینت، روش انجام لمینت دندان و کامپوزیت و نیز چگونه به نظر رسیدن انها.

قیمت لمینت دندان نسبت به قیمت کامپوزیت دندان بیشتر است و می توان گفت لمینت  تقریبا دو برابر کامپوزیت دندان هزینه دارد.  از سوی دیگر طول عمر لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت دندان نیز تقریبا دوبرابر است که این امتیاز می تواند سرمایه گذاری بیشتر برای دریافت روکش لمینت دندان را توجیه کند. همچنین کامپوزیت و لمینت دندان در روش انجام کار متفاوت هستند. روکش های لمینت سرامیکی توسط آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند و شاید دلیل گران بودن قیمت لمینت دندان نیز همین باشد. از طرف دیگر برای اتصال لمینت دندان به دندان ها در اکثر موارد مقداری از سطح دندان توسط متخصص دندانپزشک تراشیده می شود که این موضوع سبب شده است بیشتر افراد برای محاظت از دندان خود به سمت دریافت کامپوزیت دندان گرایش داشته باشند.

مواد کامپوزیت دندان مسقیما توسط متخصص دندانپزشک روی دندان های شکل داده می شوند و برای ساخت روکش کامپوزیت نیازی به آزمایشگاه دندانپزشکی نیست. به همین دلیل انجام کامپوزیت دندان کاملا به تجربه و مهارت متخصص دندانپزشک بستگی دارد به همین دلیل توصیه می شود حتما از یک متخصص دندانپزشکی زیبایی برای دریافت روکش کامپوزیت ونیر استفاده کنید و نه یک متخصص دندانپزشکی عمومی. همچنین در کامپوزیت دندان مینای دندان دستکاری نمی شود و به همین دلیل گفته می شود کامپوزیت دندان یک روش برگشت پذیر است. برگشت پذیری کامپوزیت دندان بزرگترین مزیت آن نسبت به روکش های لمینت دندان است.

از نظر ظاهر و زیبایی نیز روکشهای لمینت دندان به دلیل اینکه نازک تر هستند زیباتر به نظر می رسند. همچنین شفافیت لمینت سرامیکی نیز نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است. از طرفی چون برای انجام کامپوزیت دندان ،  مواد کامپوزیت بدون تراشیدن سطح دندان، روی دندان ها قرار می گیرند ممکن است پس از اتمام کار دندان های شما برجسته بنظر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت فوری، ایمپلنت ارزان، تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت، کامپوزیت بهتر است یا لمینت، قیمت ایمپلنت دندان، کاشت دندان

کامپوزیت دندان برای رفع چه مشکلاتی به کار می رود

علاوه بر اینکه از رزین کامپوزیت برای پرکردن دندان ها، خصوصا دندان های جلویی استفاده می کنند، از کامپوزیت دندان می توان برای برطرف نمودن مشکلات مربوط به زیبایی دندان ها همانند موارد زیر استفاده نمود:

  • رفع کجی جزئی دندان ها
  • اصلاح فاصله بین دندان ها
  • رفع شکستکی و ترک دندان ها
  • سفید کردن دندان هایی که تغییر رنگ داده اند
  • اصلاح دندان های کوتاه

کلینیک دندانپزشکی سیب سفید خدمات خود را شامل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت دندان بصورت اقساط بلند مدت ارائه می دهد. برای ویزیت و مشاوره رایگان در مرکز سیب سفید می توانید با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09122234921 در واتساپ یا تلگرام ارسال کنید. همچنین برای آگاهی از شرایط ایمپلنت اقساطی، لمینت اقساطی و کامپوزیت اقساطی اینجا کلیک کنید.

منبع مقاله

 

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!