آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

مراحل انجام لمینت دندان

مراحل انجام لمینت دندان، لمینت دندان چگونه انجام می شود؟ روش انجام لمینت دندان، در اولین ملاقات با متخصص دندانپزشک، ابتدا معاینه می شوید و معمولا وضعیت دندان های شما با اشعه ایکس بررسی می شود. دندانپزشک زیبایی پس از معاینه دقیق مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و… یک طرح درمانی دقیق ارائه می دهد

مراحل انجام لمینت دندان
21 بهمن 1398
0

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی  

مراحل انجام لمینت دندان

روکش لمینت دندان پوسته ای نازک است که قسمت جلوی دندان را می پوشاند تا نقایصی مانند لکه ها و تغییر رنگ را بپوشاند. همچنین می توان از روکش های لمینت برای رفع شکاف بین دندان ها و نیز ناهمواری دندان ها استفاده کرد. یکی از مزایای اصلی روکش لمینت دندان سرامیکی این است که لمینت دندان با قرار گرفتن روی دندان ها،  لبخند شما را ترمیم می کند. لمینت دندان یک راه حل بسیار گسترده برای اصلاح هرگونه نقص زیبایی در دندان فرد است. از این رو امروزه روش شماره یک در دندانپزشکی زیبایی تلقی می شود. این روش به لطف ویژگیهای برجسته ، جایگزین مناسبی برای روشهای دیگر دندانپزشکی است که در گذشته از آنها استفاده می شد.

لمینت دندان یک روش بی خطر در دندانپزشکی زیبایی است که برای انجام آن حداقل دو جلسه دندانپزشکی نیاز است.  بطور کلی مراحل انجام لمینت دندان بصورت زیر است:

  • بررسی

در اولین ملاقات با متخصص دندانپزشک، ابتدا معاینه می شوید و معمولا وضعیت دندان های شما با اشعه ایکس بررسی می شود. دندانپزشک زیبایی پس از معاینه دقیق مانند پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و… یک طرح درمانی دقیق ارائه می دهد و تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دارند مشخص می شود.

  • پاکسازی دندان

پس از معاینه کلی ، دندانپزشک تخمینی از تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دندان دارند ، زمان درمان ، هزینه لمینت دندان و غیره در اختیار شما قرار می دهد و سپس برای خلاص شدن از پلاک روی سطح دندان ها ، دندان های شما پاکسازی و جرمگیری می شوند.

  • آماده سازی دندان

آماده سازی دندان شامل تراشیدن قسمتی از مینای دندان به اندازه ی فضایی که برای قراردادن لمینت دندان نیاز است، می باشد. این کار توسط یک دریل دندانپزشکی کوچک انجام می شود و ظاهراً باعث ایجاد درد و تأثیر منفی بر دندان طبیعی نمی شود. معولا در طول این مرحله ، دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. پس از آماده سازی دندان ، قالب دندان شما توسط دندانپزشک ساخته خواهد شد.

  • طراحی روکش لمینت دندان

قالب دندان که توسط دندانپزشک از دندان های شما تهیه شده است،  به آزمایشگاه دندانپزشکی فرستاده می شود. روکش لمینت دندان متناسب با فرم دندان هرشخص در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود. این مرحله ممکن است حدود دو هفته طول بکشد. در طول مدت انتظار ، مشتری می تواند از روکش های موقت استفاده کند.

  • پیوند روکش لمینت به دندان

بعد از اینکه آزمایشگاه ساخت روکش های لمینت دندان را به اتمام رساند ، دندانپزشک شما آنها را به دندان می چسباند و اطمینان حاصل می کند که روکش های لمینت سرامیکی به طور متناسب روی دندان قرار می گیرند. انجام این مرحله یک بخش مهم از مراحل "لمینت دندان" می باشد ، نحوه ی قرار گیری لمینت روی دندان ها باید به گونه ای باشد که بین خط لثه و روکش لمینت فاصله نیفتد. وجود فاصله بین لمینت و خط لثه سبب تجمع باکتری ها در این فاصله می شود که در نهایت منجر به بیماری لثه و همچنین شکست لمینت سرامیکی دندان خواهد شد . بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب متخصص دندانپزشک زیبایی برای انجام لمینت دندان خود دقت کافی داشته باشید.

  • مرحله نهایی

برای تنظیمات بعدی ممکن است لازم باشد دوباره با دندانپزشک خود ملاقات داشته باشید. در غیر این صورت ، به شما آموزش داده می شود که چگونه از لمینت دندان خود در خانه مراقبت کنید تا طول عمر لمینت دندان افزایش یابد.

بهتر است برای انجام دادن لمینت دندان، یک متخصص دندانپزشکی زیبایی قابل اطمینان را انتخاب کنید. عدم قراردادن صحیح روکش لمینت دندان سرامیکی، ممکن است علاوه بر افزایش هزینه ، صدمات جبران ناپذیری را از نظر سلامت دندان ها و لثه سبب شود. کلینیک دندانپزشکی سیب سفید کلیه خدمات خود را شامل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت توسط متخصصین باتجربه و بصورت اقساط بلند مدت ارائه می دهد. برای ویزیت و مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید با شماره ی 09122234921 تماس بگیرید و یا تصویر لبخند خود را به شماره ی 09122234921 از طریق واتساپ و تلگرام ارسال کنید و مشاوره رایگان غیرحضوری دریافت کنید.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

ترکیبی از فاکتورها بر کل هزینه لمینت دندان تأثیر می گذارد:

تعداد روکش لمینت دندان مورد نیاز:  هرچه روکش لمینت دندان بیشتری مورد نیاز باشد. قیمت لمینت دندان نیز بالاتر خواهد بود.

سلامت کلی دندان های شما : اگر به سایر کارهای دندانپزشکی عمومی مانند درمان بیماری لثه قبل از نصب روکش لمینت دندان نیاز داشته باشید ، این موارد هزینه لمینت دندان شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

محلی که در آن روکش لمینت دندان دریافت می کنید نیز ممکن است در قیمت لمینت دندان نهایی شما تاثیر گذار باشد.

قیمت لمینت دندان در تهران مابین یک تا دو میلیون تومان برای هر واحد دندان می باشد. اگر نگران پرداخت هزینه های دندانپزشکی خود بصورت یکجا هستید می توانید از خدمات لمینت اقساطی ، کامپوزیت اقساطی و ایمپلنت اقساطی در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید استفاده کنید. قیمت لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید 1100000 تومان، قیمت کامپوزیت دندان 490 هزار تومان و قیمت ایمپلنت دندان 2900000 تومان می باشد که کلیه ی خدمات در مرکز سیب سفید اعم از کامپوزیت، لمینت دندان و ایمپلنت دندان بصورت اقساط بلند مدت ارائه می شود.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینت دندان اغلب از مواد سرامیکی ساخته می شود که مانند دندان های طبیعی شما لکه دار نمی شوند. روکش های لمینت سرامیکی همچنین بسیار بادوام هستند و با مراقبت مناسب می توانند تا 15 سال دوام بیاورند. لمینت دندان غیر قابل تخریب نیستند و فقط قسمت جلوی دندان شما را می پوشانند ، بنابراین شما هنوز هم باید از بقیه دندان های خود مراقبت کنید. همچنین باید از عادت های خاصی که برای دندان ها مضر می باشد مانند جویدن ناخن یا گاز گرفتن اجسام سخت خودداری کنید.

در یک مقایسه بین لمینت سرامیکی و مشابه آن کامپوزیت دندان می توان متوجه شد که اگر چه قیمت لمینت دندان نسبت به کامپوزیت ونیر بیشتر و تقریبا دوبرابر می باشد ، این افزایش هزینه با طول عمر لمینت دندان جبران می شود. تفاوت ها و شباهت هایی بین کامپوزیت و لمینت دندان وجود دارد که بیماران را در انتخاب هر کدام از این روشها مردد ساخته است. در یک مقایسه اجمالی بین دو روکش لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر می توان به این اطلاعات دست یافت: ونیر کامپوزیت ارزانتر از لمینت دندان است، لمینت سرامیکی دندان زیباتر و شفاف تر از کامپوزیت می باشد، طول عمر لمینت دندان بیشتر از ماندگاری کامپوزیت دندان است، کامپوزیت دندان کمتر تهاجمی است و معمولا مینای دندان برای انجام کامپوزیت تراشیده نمی شود، کامپوزیت دندان در یک جلسه ی دندانپزشکی قابل انجام است ولی روکش لمینت حداقل به دو جلسه دندانپزشکی نیاز دارد. 

افزایش طول عمر لمینت دندان

روکش های لمینت دندان سرامیکی نسبتاً محکم هستند ، اما وقتی شما عادت های بهداشتی را به خوبی رعایت کنید ، ماندگاری لمینت دندان می تواند بسیار طولانی تر شود.

در حالی که مواد لمینت دندان به راحتی مانند دندانهای طبیعی شما لکه دار نمی شوند ، باز هم باید از قرار گرفتن آنها در معرض موادی با رنگ آمیزی قوی مانند قهوه ، شراب قرمز یا چای خودداری کنید. هنگامی که مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مصرف می کنید ، برای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت دندان بلافاصله از مسواک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کامپوزیت بهتر است یا لمینت، ایمپلنت ارزان، ایمپلنت فوری، کاشت دندان، ایمپلنت دندان اقساطی، متخصص ایمپلنت دندان

آیا لمینت دندان دائمی است؟

صرف نظر از اینکه چقدر از روکشهای لمینت دندان خود مراقبت می کنید ، در نهایت مجبور خواهید بود که آنها را جایگزین کنید زیرا روکش های لمینت سرامیکی به عنوان یک راه حل دائمی طراحی نشده اند. برای اطمینان از ماندگاری لمینت دندان شما تا حد ممکن موارد زیر را در نظر بگیرید:

مراقبت از دهان و دندان را خوب انجام دهید: تمیز کردن صحیح دهان برای سلامت دهان و دندان ، سلامت کلی شما و لمینت دندان شما ضروری است. اطمینان حاصل کنید که حداقل روزانه دو بار دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان با کیفیت مسواک بزنید. هر بار مسواک زدن را با یک دهانشویه با کیفیت که حاوی مواد ضد باکتری است ، ادامه دهید. این مواد شیمیایی به از بین بردن باکتری هایی که می توانند منجر به پوسیدگی دندان شوند ، کمک می کنند.

دندانهای خود را خرد نکنید: بهم فشردن دندان ها ، به سرعت لمینت دندان شما را از بین می برد. به خاطر داشته باشید که لمینت سرامیکی به هیچ وجه به اندازه دندانهای طبیعی شما قوی نیستند. اگر شب ها دندان های خود را خرد می کنید یا به اصطلاح دندان قروچه دارید، از محافظ دندان استفاده کنید.

تمامی این مراقبت ها برای افزایش طول عمر لمینت دندان و نیز مشابه آن کامپوزیت دندان و نیز سایر درمان های دندانپزشکی نظیر ایمپلنت ضروری است.

منبع مقاله

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید

 

 

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

0 نظر

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!