آدرس : شاهین شمالی، روبروی خرم‌شاد. تماس : 02144461471-02144451453

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان، عوارض کامپوزیت ونیر، معایب کامپوزیت دندان، آیا کامپوزیت دندان عوارض دارد؟ کامپوزیت دندان چه عوارض دارد؟

عوارض کامپوزیت دندان
14 آبان 1398
2
دسته بندی: کامپوزیت,

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

کامپوزیت ونیر چیست؟

روکش های کامپوزیت ، که به آن کامپوزیت ونیر نیز گفته می شود ، پوشش های کامل یا جزئی هستند که روی سطح دندان ها اعمال می شود تا ظاهر لبخند شما زیباتر شود. این همان ماده ای است که برای پر کردن های سفید (کامپوزیت-رزین) نیز استفاده می شود و از ترکیبی از مواد شیشه ای و رزینی تشکیل شده اند. روکشهای کامپوزیت به طور مستقیم یا غیرمستقیم در یک جلسه دندانپزشکی اعمال می شوند و می توانند برای تغییر شکل ، طراحی مجدد و / یا رنگ آمیزی مجدد دندانها استفاده شوند که اگر با دقت و مهارت انجام شود ، می تواند نتایج خیره کننده ای به بار آورد . در دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان های جلو همانند ایمپلنت دندان های جلو بین بیماران متقاضی زیادی دارد. البته کارکرد ایمپلنت دندان بسیار متفاوت از کامپوزیت دندان می باشد و ایمپلنت در کنار جنبه های زیبایی ، در مورد جایگزینی دندان های از دست رفته نیز کاربرد درمانی  دارد.

کامپوزیت دندان یک روش عالی برای ترمیم دندانهای خرد شده ، لکه دار یا آسیب دیده و همچنین بستن فاصله بین دندانهاست و در مواردی که حداقل مشکلات دندانپزشکی وجود داشته باشد ، یک روش ایده آل برای مشکلات جزئی دندانپزشکی است.

کامپوزیت ونیر دارای عوارض کمتری نسبت به روکش های لمینت سرامیکی هستند و به همین ترتیب مستعد رنگ آمیزی ، تراشه شدن یا لکه دار شدن به مرور زمان هستند. برای حفظ  زیبایی لبخند با استفاده از روکشهای کامپوزیت ، مراقبت ویژه ای لازم است.

کامپوزیت دندان روشی نسبتاً ارزان و ساده برای اصلاح طرح لبخند هستند و در شرایطی که تحت فشارهای زیادی قرار نگیرند ، کافی هستند. استحکام و مقاومت در برابر سایش این روکش ها محدود است. کامپوزیت دندان برای قرارگرفتن روی دندان،  به حداقل آماده سازی سطح دندان نیاز دارد ، بنابراین یک گزینه محافظه کارانه است ، اما در مقابل در طولانی مدت مستعد خراب شدن، تراش برداشتن و لکه دار شدن است. هزینه ی کامپوزیت در مقابل ساری روشهای دندانپزشکی مانند قیمت ایمپلنت دندان و قیمت لمینت دندان بسیار کمتر است. خدمات ایمپلنت اقساطی، ایمپلنت ارزان، کامپوزیت اقساطی و لمینت اقساطی کلینیک دندانپزشکی سیب سفید تا حدودی از نگرانی های بیماران در مورد هزینه های دندانپزشکی کاسته است.

اگر ترمیم بسیاری از دندان ها یا قسمت های زیادی از دندان ها مورد نیاز هستند ، پس شاید روکش های لمینت سرامیکی به دلیل خاصیت فیزیکی و نوری و ماندگاری برتر به عنوان جایگزینی بهتر در نظر گرفته شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمینت دندان اینجا کلیک کنید. در مورد دندان های از دست رفته کامپوزیت و لمینت کارآیی ندارند و در این مورد ایمپلنت بهترین گزینه ی دندانپزشکی حال حاضر است. قیمت ایمپلنت دندان ، کاربرد و اهداف درمانی آن با روشهای دندانپزشکی کامپوزیت و لمینت متفاوت است.

مشاوره اولیه یک قدم اساسی در مورد دقت لازم برای تعیین این است که آیا کامپوزیت بهتر است یا لمینت ؟ بطئر کلی ونیرهای دندان (لمینت و کامپوزیت ) راهی عالی برای بهبود شکل ، اندازه یا تغییر رنگ دندان ها هستند. همچنین می توان از آنها برای اصلاح دندان های کج یا تراشیده و  نیز اصلاح لبخند استفاده کرد.

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض احتمالی حاصل از کامپوزیت دندان شامل افزایش حساسیت در دندانها و مشکل در تنظیم دندانهای جدید شماست که سبب تغییر در اندازه و شکل دندان ها می شود. هر دوی این عوارض معمولا موقتی است. از آنجا که روکشهای کامپوزیت جایگزینی کاملا طبیعی برای دندان ها نیستند ، بازرسی کردن آنها از نزدیک  نیز ممکن است تغییرات جزئی در رنگ آنها را نشان دهد.

در مواردی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان تراشیدن مینای دندان لازم باشد ، کامپوزیت ونیر بدون عارضه نیست. در صورت مراقبت ناصحیح در این موارد ممکن از تراشیدن دندان به پوسیدگی دندان منجر شود.

کامپوزیت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که نیاز به مهارت بالای دندانپزشک دارد. زیرا مواد کامپوزیتی همانند روکشهای لمینت در آزمایشگاه ساخته نمی شوند و ساختن آنها روی دندان بیمار و توسط دندانپزشک انجام می شود بنابراین هنر، مهارت و تجربه ی دندانپزشک در کامپوزیت دندان حرف اول را می زند. کار کردن با مواد کامپوزیتی دشوار است و عدم تجربه و مهارت دندانپزشک ، نارضایتی بیمار را در پی خواهد داشت.

کامپوزیت دندان ممکن است به تورم لثه منجر شود. در صورت بروز التهاب لثه باید سریعا به متخصص دندانپزشک مراجعه شود تا اقدام درمانی مناسب و بهنگام صورت بگیرد.

ايا انجام كامپوزيت ونير يا لمينت به دندانها اسيب مى رساند ؟
مانند هر كار درمانى-زيبايى ديگر پاسخ به سوال بالا به انتخاب طرح درمان مناسب و اجراى دقيق عمل بر مى گردد.
قاعدتا خيلى از موارد و مشكلات قابل اصلاح با كامپوزيت ونير يا لمينت نيست و اگر در چنين مواردى اينكارها انجام شود باعث بروز مشكلات زيادى براى بيمار مى شود، مثلا بعضى از نامرتبى ها مستلزم انجام درمان ارتودنسي هستند و با ونيير يا لمينت قابل اصلاح نيستند.
نكته ديگر هم بحث اجراى دقيق و اصولى درمان است، يعنى اگر فردى مورد تجويز كامپوزيت يا لمينت باشد ولى كار درمانى بى كيفيت برايش انجام شود، باز هم دچار مشكلات متعدد و شكست درمان خواهد شد.

composite-veneer-complications

کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد که جنس و رنگ  و میزان استحکام آنها با هم متفاوت است. انتخاب بهترین نوع کامپوزیت دندان در کنار یک دندانپزشک زیبایی متخصص می تواند موفقیت کامپوزیت ونیر را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان های جلو، طول درمان ایمپلنت دندان، هزینه ی ایمپلنت دندان، بهترین رنگ لمینت دندان، تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی

معایب کامپوزیت دندان

تصمیم شما بین روکشهای کامپوزیت و لمینت دندان به موارد زیادی بستگی دارد ، از جمله وضعیت فعلی دندانهای شما و بودجه شما! اگر اصلاح لبخند را دارید ، بهترین کار برای بحث در مورد انتخاب بین این گزینه ها مشورت با دندانپزشک خود است.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه ی کامپوزیت دندان می تواند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. اولین قدم قبل از تصمیم گیری در مورد قیمت کامپوزیت دندان، برنامه ریزی برای مشاوره اولیه با دندانپزشک زیبایی است. در جلسه مشاوره دندانپزشک زیبایی قادر خواهد بود تا یک طرح درمانی مناسب برای روکشهای کامپوزیتی را برای شما فراهم کند و بتواند در مورد قیمت کامپوزیت ونیر بحث و گفتگو کند. برای کاهش نگرانی های خود در مورد هزینه های دندانپزشکی می توانید از خدمات کامپوزیت اقساطی ، لمینت اقساطی، ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان کلینیک دندانپزشکی سیب سفید بهره مند شوید.

مزایای کامپوزیت دندان

منبع مقاله

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت اینجا کلیک کنید.

 

 

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 4500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 1400هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

 

 

جدول دسترسی سریع، کلیک کنید.

شرایط اقساط کلینیک سیب سفید به چه صورت است؟

کامپوزیت دندان چیست؟
نمونه کامپوزیت های انجام شده در کلینیک سیب سفید
چه کسانی نباید از کامپوزیت دندان استفاده کنند؟
کسانی که لثه های بزرگ و چشم گیر دارند برای زیبایی چه باید انجام دهند؟
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است و پس از آن چه باید کرد؟ هزینه کامپوزیت دندان چقدر است و چه تعداد دندان نیاز به کامپوزیت دارد؟
بعد از کامپوزیت دندان چه شکلی میشوم؟ (ارسال عکس) تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
تفاوت کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان در چیست؟ رایج ترین سوالات درمورد کامپوزیت دندان چیست؟
چگونه بهترین کامپوزیت دندان مناسب شکل صورت خود را انتخاب کنید؟ اگر روی دندان هایم تاج دندان یا کامپوزیت ونیر داشته باشم می توانم از ارتودنسی استفاده کنم؟

ارسال عکس جهت مشاوره اینترنتی با متخصص زیبایی

دیگر مطالب مفید کلینیک دندانپزشکی سیب سفید:

2 نظر

سمیه خزانی
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:47 بعد از ظهر
سلام علت اینکه بیشتر مردم کامپوزیت دندون و به لمینت ترجیح می‌دن اینه که تو کامپوزیت دندون و تراش نمیدن و نیاز به تراش نداره و بخاطر همین هم هزینه ی کامپوزیت نسبت به لمینت خیلی پایین تره....بخاطر همین بیشتر مردم کامپوزیت و به لمینت ترجیح میدن
قهرمان ایلات
ارسال شده در 05 خرداد 1402 ساعت 12:48 بعد از ظهر
چون هزینه ی کامپوزیت از هزینه ی لمینت پایین تره با توجه به شرایط اقتصادی موجود مردم کامپوزیت و به لمینت ترجیح میدن

ارسال نظر

!
!
ارسال شماره همراه شما منتشر نمی شود.

رزرو وقت

جهت دریافت نوبت آنلاین در کلینیک دندانپزشکی سیب‌سفید فرم رزرو را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

رزرو وقت

!
!
!